V pátek 29. 4. se to ve škole hemžilo samými čarodějnicemi a čarodějníky.

Nejprve jsme si řekli něco o Filipojakubské noci a potom jsme se již pustili do plnění čarodějnických úkolů. Děti v 1. a 2. ročníku vymýšlely jména pro čarodějnici; přemýšlely, kde žije, co jí, jaké má vlastnosti a jak vypadá. Druháci sestavovali příběh o své čarodějnici a kreslili ji. Prvňáci vytleskávali čarodějnická slova, lepili je do klobouku a dokreslovali dům čarodějnice podle zadání. V matematice jsme řadili košťata podle velikosti, druháci je měřili, rýsovali různými druhy čar pavučiny a počítali matematické pavučiny. Prvňáci rýsovali pavučiny podle pravítka a počítali čarodějnického kocoura a čarodějnici.

Starší děti zahájily tento den povídáním, proč se zapalují ohně, koho dříve označovaly za čarodějnice, proč je upalovali, a každý se brkem podepsal svým čarodějnickým jménem. Vymýšlely slova v čarodějné abecedě, vymýšlely zaklínadlo, dozvěděly se o historii římských číslic a vytvářely římské číslice. Měřily také úsečky v pavoučí síti a z narýsovaných a vystříhaných obdélníků si vyrobily kamaráda pavouka. A pak už se všichni moc těšili na …

opékáním špekáčků, klobás, párků a hledání pokladu, který děti za pomocí dopisu od čarodějnice našly ukrytý na školní zahradě. /foto ve fotogalerii/